Companiile din auto spun ca in prezent volumul vanzarilor realizate prin "Rabla" este extrem de redus si asteapta extinderea programului la persoane juridice.
Principalul castigator al programului de casare din acest an este Dacia, potrivit jucatorilor din piata auto, datorita gamei inferioare de pret, in timp ce ceilalti dealeri auto sunt afectati de amanarea extinderii programului la persoanele juridice.
"In prezent programul 'Rabla' este sublim. Putem spune ca lipseste cu desavarsire. Extinderea programului la persoane juridice ar avea in acest moment un impact asupra vanzarilor", spune Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto, diviza de retail auto a Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de profil.
Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Nicolae Nemirschi, fostul ministru al mediului, incepand cu etapa a treia a programului "Rabla", care a demarat la 1 septembrie, acesta trebuia extins si la persoane juridice, dar nici in prezent acestea nu pot casa un autoturism in vederea achizitiei unuia nou.
Actul normativ care modifica modul de desfasurare a celei de-a treia etape a programului "Rabla" in sensul includerii persoanelor juridice in program nu a fost inca promovat, desi trebuia sa intre in vigoare la inceputul lui septembrie. Reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) spun ca intarzierea se datoreaza procedurilor de reglementare si ca exista riscul ca programul sa nu fie extins la persoane juridice in aceasta etapa a "Rabla", care se incheie pe 11 decembrie.
Leasingul nu prea a ajutat
Extinderea programului de innoire a parcului auto la leasing incepand cu cea de-a doua etapa nu a avut efectul scontat potrivit jucatorilor din piata auto.
"Implementarea leasingului in cadrul programului 'Rabla' nu a avut niciun efect deoarece si pana atunci se puteau v