Lipsa de cooperare între autorităţi face ca procedurile de vânzare şi cumpărare a autoturismelor să rămână complicate Cumpărarea sau vânzarea unei maşini reprezintă, pentru cetăţeanul de rând, o adevărată cursă cu obstacole. În acelaşi timp, pentru autorităţi, este doar o răspundere de pasat în curtea altuia.
Dacă te-a lovit criza şi eşti nevoit să-ţi vinzi maşina sau dacă ai bani în buzunar şi vrei să-ţi achiziţionezi una second hand (mult mai ieftină în condiţiile recesiunii), birocraţia te fugăreşte la cel puţin opt ghişee.
Este o adevărată nebunie, mai ales că operaţiunea înseamnă cozi istovitoare, imens de mult timp pierdut, o groază de hârtii şi un „du-te-vino” infernal în mai multe locuri.
Din păcate, autorităţile, deşi ar putea, nu fac deocamdată nimic pentru a simplifica lucrurile.
Soluţia este simplă, dar improbabilă
Cea mai simplă rezolvare, pentru a scăpa de toate aceste drumuri, este ca toate birourile celor implicaţi în vânzarea şi cumpărarea de maşini să se afle în acelaşi loc.
Iniţiativa există, însă, ca toate lucrurile bune, se opreşte la stadiul de proiect.
„Fac demersuri pe lângă autorităţile locale pentru a obţine un spaţiu de 8.000 de metri pătraţi, pe care să construim o reprezentanţă a Registrului Auto Român (RAR), la Galaţi” , ne-a declarat Cătălin Cristache, directorul RAR Galaţi.
„În primul rând, trebuie eliminaţi toţi intermediarii, pentru interesul cetăţeanului. RAR Bucureşti a alocat două milioane de euro pentru acest proiect, dar nu există înţelegere din partea factorilor de decizie locali. Până una alta, o soluţie de compromis ar putea fi amplasarea în curtea RAR a câte unui container tip CFR, transformat în birou, pentru fiecare instituţie la care trebuie să alerge vânzătorii şi cumpărătorii autevehiculelor” , a