Infrastructura feroviară precară va proteja România de concurenţa operatorilor internaţionali de transport de călători, care vor putea intra pe piaţa românească odată cu liberalizarea pieţei europene de transport, în 2010, a declarat directorul general al CFR Călători, Răzvan Stoica. "În clipa aceasta, din păcate, starea proastă a infrastructurii ne protejează de operatorii internaţionali care ar intra pe teritoriul României deoarece trebuie să repecte drepturile pasageri
Infrastructura feroviară precară va proteja România de concurenţa operatorilor internaţionali de transport de călători, care vor putea intra pe piaţa românească odată cu liberalizarea pieţei europene de transport, în 2010, a declarat directorul general al CFR Călători, Răzvan Stoica.
"În clipa aceasta, din păcate, starea proastă a infrastructurii ne protejează de operatorii internaţionali care ar intra pe teritoriul României deoarece trebuie să repecte drepturile pasagerilor, lucru care va fi greu de realizat, pentru că infrastructura nu îţi oferă un orar fix", a declarat Stoica, în cadrul evenimentelui "Zilele Feroviare", organizat de Asociaţia Industriei Feroviare.
România este obligată să liberalizeze piaţa transportului feroviar de călători din 2010.
Stoica a mai spus că CFR Călători dispune de material rulant cu care ar putea circula în statele membre UE. Totuşi, pentru deschiderea pieţei, este necesară înfiinţarea unui organism independent care să monitorizeze piaţa. În prezent, acesta nu a fost încă înfiinţat.
"Ca să ieşim pe piaţa transportului european trebuie să avem material rulant agreat, şi CFR Călători, prin achiziţiile din ultimii ani, dispune de acesta. Mai trebuie să obţinem trasee, să plătim taxe de acces, dar trebuie să ne facem mai întâi o politică de marketing", a mai spus Stoica.
Liberalizarea pieţei de transport feroviar de marfă a avut loc