In timp ce vanzarile de masini noi sunt pe un trend descendent, importurile de autoturisme second-hand continua sa se mentina la un nivel ridicat, iar piata locala a masinilor la mana a doua nu a scazut. Cu toate acestea, multe dintre automobilele second-hand reprezinta adevarate "capcane" pentru clienti.
Atunci cand se ia in discutie achizitia unei masini noi, nu sunt foarte multe criterii de selectie. Intai se ia in calcul pretul, dupa care brandul, costurile de intretinere si tipul masinii, pentru a se incadra cat mai bine in ce are nevoie clientul.
Dar cand se ia in calcul achizitia unei masini second-hand, lucrurile sunt ceva mai complicate. De exemplu cu 10.000-15.000 de euro se poate achizitiona de la un model Dacia Logan MCV diesel bine echipat la un BMW Seria 5, sau chiar o generatie precedenta a unui BMW Seria 7 - pretul fiind puternic influentat atat de model, de vechime, dar si de potentialele costuri de intretinere.
Achizitia unui autoturism second-hand de la un dealer are plusuri si minusuri in acest caz. Pretul va fi mai mare, deoarece dealerii ofera si garantie, in conditiile in care masina a iesit din perioada de garantie a constructorului, dar de obicei masinile comercializate de acestia trec si printr-o verificare tehnica amanuntita inainte. Astfel, riscul ca acestea sa dispuna si de un defect ascuns este diminuat. Pe de alta parte, achizitia de la o "persoana fizica" are avantajul unui pret mai scazut.
Inspectia automobilului
Chiar daca masinile par "impecabile", si acestea pot avea defecte ascunse.
Primul detaliu la care trebuie sa fiti atenti este vopseaua masinii. Daca pare proaspata si neuniforma, inseamna ca masina a fost de curand vopsita, cel mai probabil ca urmare a unui accident. Daca este uniform matuita si prezinta mici zgarieturi sau lovituri de pietre, inseamna ca este vopseaua ori