Guvernul a avizat, în şedinţa de miercuri, fuziunea fuziunea Aeroportului Internaţional Henri Coandă (Otopeni) cu Aeroportul Internaţional Traian Vuia (Băneasa), prin înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, au declarat surse oficiale citate de Mediafax.Operaţiunea a fost aprobată anterior, la sfârşitul lunii septembrie, de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în Adunarea Generală a Acţionarilor de la Aeroportului Internaţional Henri Coandă.Ambe
Guvernul a avizat, în şedinţa de miercuri, fuziunea fuziunea Aeroportului Internaţional Henri Coandă (Otopeni) cu Aeroportul Internaţional Traian Vuia (Băneasa), prin înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, au declarat surse oficiale citate de Mediafax.
Operaţiunea a fost aprobată anterior, la sfârşitul lunii septembrie, de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în Adunarea Generală a Acţionarilor de la Aeroportului Internaţional Henri Coandă.
Ambele aeroporturi sunt controlate în proporţie de 80% de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), iar Fondul Proprietatea deţine 20% din titluri. Strucutura acţionariatului va fi menţinută la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.
Proiectul fuziunii trebuia discutat în şedinţă de Guvern la sfârşitul lunii iulie, însă a fost retras pentru o reuniune viitoare, reprezentanţii PSD solicitând ca actul normativ să fie discutat în prealabil în Coaliţie.
Fuziunea este argumentată în proiectul de act normativ prin reducerea costurilor globale de exploatare, posibilitatea unui management şi a unei operări comune a aeroporturilor ce deservesc aceeaşi zonă, elaborarea unei strategii unitare de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii aeroportuare, precum şi prin constituirea unui "pachet de acţiuni deosebit de atractiv în vederea privatizării".
SURSA: