„Pyramus & Thisbe 4 you“ schimbă ironic perspectiva asupra fatalităţii. Ceea ce face Dabija este o radiografie parodică a lumii spectacolului, cu apăsări de pedală la intersecţia dintre nou şi vechi în teatrul de acum. „Pyramus & Thisbe 4 you“ e genul de spectacol pe care ai vrea să-l vezi încă o dată, imediat după ce s-a terminat. Ca pe „American Buffalo“, de la Teatrul Act din Bucureşti, sau „Jocul de-a vacanţa (opţiune 9)“, al lui Radu Afrim, de la Teatrul Municipal din Baia Mare. Diferite ca temă şi ca execuţie, cele trei spectacole au ca element comun puterea de contaminare a râsului.
Producţia marca Alexandru Dabija de la Teatrul Odeon din Bucureşti are ca punct de plecare scena meşterilor din „Visul unei nopţi de vară“, piesa lui William Shakespeare. În casa lui Gutuie, mai mulţi meşteşugari încearcă să joace „Prea trista comedie şi tragica moarte a lui Pyramus şi-a Thisbeii“, legenda amorezilor conţinută în „Metamorfozele“ lui Ovidiu. În „Pyramus...“, cei doi îndrăgostiţi nu se pot iubi din cauza rivalităţii familiei, se întâlnesc pe ascuns, dar amorul lor culminează în sinucidere. Istorisirea l-a inspirat pe Shakespeare să scrie „Romeo şi Julieta“.
Iubirea din mai multe unghiuri
Dabija oferă patru variante ale poveştii, într-un spectacol de doar o oră şi jumătate. Prima se joacă numai cu actriţe femei, cu trimitere directă la epoca lui Shakespeare (când actoria era doar o virtute artistică de genul masculin) şi ca o aluzie colegială la „Lear“ (montat de Andrei Şerban la Teatrul Bulandra din Bucureşti, numai cu femei pe scenă).
A doua variantă este oferită de o mână de studenţi la Actorie, mereu dispuşi să facă ceva extrem ca să iasă în evidenţă: să ţipe, să-şi smulgă hainele de pe ei, să injecteze o falsă pasiune în scenele fierbinţi. Ionel Mihăilescu joacă rolul unui profesor un pic dereglat, didacti