O româncă stabilită în Franţa reclamă faptul că a fost păcălită de o companie imobiliară din România. Sursa: Adrian Scutariu
Femeia şi-a cumpărat anul trecut un apartament cu trei camere în comuna Ştefăneşti, judeţul Ilfov, în cadrul complexului rezidenţial „Cosmopolis”. A plătit pentru locuinţă peste 100.000 de euro. Deşi în contract erau trecuţi 82,76 metri pătraţi, în realitate, suprafaţa utilă a apartamentului este de doar 60 de metri pătraţi.
„Nu trebuia ca în contract să se facă menţiuni mai clare - precum definirea suprafeţei părţilor comune şi a grosimilor pereţilor? Cum se justifică această diferenţă?”, se întreabă Oana Mateoiu.
Instanţa, soluţia cea mai bună
Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorilor spun că este foarte greu să se găsească o rezolvare la astfel de reclamaţii dacă în contract nu se specifică faptul că este vorba despre metri pătraţi construiţi sau utili şi îi recomandă femeii să se adreseze Autorităţii de Reglementare în Construcţii.
„Aşa veţi vedea dacă este făcută corect cons trucţia. Dacă au fost respectate toate standardele, atunci singura soluţie este să vă adresaţi instanţei”, este de părere Paul Anghel, consilier în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
„Nu există nicio inadvertenţă”
Reprezentanţii complexului rezidenţial „Cosmopolis” susţin că problema a fost rezolvată şi că tânăra a achitat casa.
„Doamna Mateoiu a solicitat semnarea con tractului de vânzare-cumpărare în vederea realizării transferului dreptului de proprietate asupra apartamentului, lucru care s-a şi realizat. Nu există nicio inadvertenţă”, afirmă reprezentanţii Opus Land Development, proprietarii complexului „Cosmopolis”.