Defecţiunea la reţeaua de telecomunicaţii care afectat punctele de check-in de pe aeroportul Henri Coandă a fost remediată la ora 17:30, a declarat pentru evz.ro, şeful serviciului de comunicare al aeroportului, Mihaela Chiril. Fibra optică a căzut, iar formalităţile de check-in au fost făcute manual, a spus aceasta. Fibra optică utilizată de către sistemul internaţional de telecomunicaţii aeronautice a fost întreruptă undeva în ţară, neştiindu-se deocamdată unde.
Aproape şase curse urmau să plece în jurul orei 15:45 când sistemul a picat. Se pot înregistra întârzieri de până la 30 de minute pe care aeronavele, cel mai probabil, le pot recupera în zbor, potrivit directorului de comunicare al aeroportului, Valentin Iordache. Totuşi, nicio companie nu a anunţat întârzieri din cauza acestei probleme, a precizat Chiril.
"Pe aeroport se operează. Norocul este că vârful de trafic tocmai trecuse. Problema este că oamenii sunt nevoiţi să stea mai mult la coadă", a mai spus Iordache.
"Toate echipamentele sunt funcţionale", a declarat secretarul de stat în Transporturi, Marin Anton.
Investiţii informatice de 6 milioane de euro
În august, anul trecut, pe aeroportul Henri Coandă s-a făcut o investiţie de 6 milioane de euro pentru a achiziţiona servicii informatice pentru ghişeele de check-in şi porţile de îmbarcare. Cifra a fost confirmată de Iordache.
Probleme cu un Boeing 777
O aeronavă a companiei Air France, care decolase de la Paris, cu direcţia Singapore, a aterizat, azi-noapte, de urgenţă pe Otopeni, după ce un pasager de 85 de ani a decedat la bordul avionului.
Odată la sol, avionul nu a mai putut pleca din cauza unor probleme tehnice, pilotul fiind nevoit să aştepte sosirea unei piese din Franţa. "S-a speculat foarte mult astăzi că aeronava nu a putut decola