Rezervoarele celor două nave, care s-au scufundat la intrarea în Portul Constanţa, în 1995, reprezintă un adevărat pericol ecologic pentru ecosistemul din Marea Neagră. Din cauza fisurilor care au apărut în timp şi s-au tot lărgit, în ultimele zile, a apărut la suprafaţa apei o peliculă destul de extinsă de petrol. Autorităţile încearcă acum să evite dezastrul ecologic, însă par depăşite de situaţie. Sursa: Feri Predescu În 1995, din cauza unei furtuni puternice, navele You Xiu, sub pavilion Panama şi Paris, sub pavilion Malta, s-au lovit de digul de nord al Portului Constanţa şi s-au scufundat. Atunci 54 de marinari chinezi, filipinezi şi greci, dar şi un marinar bulgar şi-au pierdut viaţa în urma naufragiului.
De 15 ani, sute de tone de păcură şi motorină zac în rezervoarele celor două epave aflate la 22 de metri adâncime. Dacă până nu de mult, fisurile apărute în rezervoarele de combustibil au fost minore, săptămâna aceasta, mai mulţi piloţi care au zburat deasupra Mării Negre au alertat autorităţile portuare. Ei susţin că au observat ă o pată de hidrocarburi de aproape 10 kilometri.
Sursa poluării: nava Paris
Reprezentanţii Agenţiei Române de Salvare Vieţi Omeneşti pe mare (ARSVOM), cei ai Direcţiei Apelor Dobrogea Litoral (DADL) şi cei ai Autorităţii Navale Române (ANR) au confirmat ulterior că este vorba de o poluare cu păcură, sursa fiind tancurile navei Paris, scufundată la 2,5 kilometri de ţârm, lângă digul de nord al Portului Constanţa. Echipele de scafandri de la ARSVOM, care de trei zile cercetează corpul epavei, spun că au descoperit o mulţime de fisuri. Motiv pentru care au fost amplasat baraje absorbante pentru a limita efectele unui dezastru ecologic.
„Rupturile sunt foarte mari şi merg către dublul fund, unde sunt tancurile combustibil”, ne-a declarat scafandrul Cătălin Gheorghe, la finalul