Ofertele speciale ale firmelor de leasing care in multe cazuri apeleaza la preturi mici pentru a-si vinde masinile second-hand colectate de la clientii rau-platnici afecteaza atat piata masinilor noi, cat si pe cea a automobilelor la mana a doua, potrivit jucatorilor din auto.
"Vanzarile de masini second-hand realizate de catre companiile de leasing afecteaza nu numai piata autoturismelor noi, dar si pe cea la mana a doua, deoarece preturile de vanzare ale acestora sunt calculate dupa reguli contabile si nu in functie de valoarea de piata", a subliniat Cristian Milea, seful retelei de dealeri din cadrul AutoItalia, importatorul marcilor grupului Fiat pe piata locala.
Preturile mai mici practicate de companiile de leasing afecteaza in principal vanzarile de masini din segmentul premium al pietei.
"Vanzarile societatilor de leasing afecteaza inclusiv dealerii de automobile premium noi, dar aceasta reprezinta doar o fractiune din problema. Spre exemplu, niciun client nu ar da 300.000 de euro pe o masina de lux cu zero kilometri, daca poate sa cumpere una cu 25.000 de kilometri, dar la o fractiune din pret", a spus Viorel Niculescu, seful dealerului ATT, care comercializeaza modele Land Rover si Jaguar. In acelasi timp scaderea preturilor la masinile second-hand afecteaza inclusiv importurile de automobile la mana a doua. "Vanzarile de masini second-hand ale companiilor de leasing sunt in crestere in aceasta perioada, datorita preturilor pe care le practica. Insa, aceasta problema afecteaza mai mult importul de masini second-hand, decat vanzarile de automobile noi", a subliniat Stefan Simion seful BDT Group, care detine in portofoliu dealeri ai marcilor Saab, Chrysler, Ford si Mazda.
Pe de alta parte, potrivit sefului Porsche Inter Auto (PIA), divizia de retail a Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de profil, in ultima luna s-a obse