Franta si Germania reprezinta piete de publicitate online relativ mature, in timp ce in Italia si Spania, tari in care accesul la Internet nu este atat de raspandit, industriile de profil se dezvolta intr-un ritm mai incet. In aceste zone, televiziunea reprezinta principalul canal de promovare, amanand orientarea marketerilor catre Internet, este una dintre concluziile unui studiu realizat de eMarketer.
In cele patru tari mentionate, cheltuielile de publicitate au scazut pe fondul recesiunii, online-ul fiind mediul cel mai rezistent in conditiile economice actuale. Potrivit eMarketer, promovarea online va afisa cresteri importante anul acesta si va continua trendul ascendent in 2010.
"Evolutia cheltuielilor cu publicitatea online in Franta, Germania, Italia si Spania reflecta diferentele culturale si de infrastructura din aceste tari. Iar acum, criza financiara a adaugat un nou nivel de complexitate in piata europeana de publicitate online", declara Karin von Abrams, analist eMarketer si autor al studiului.
Potrivit IAB Europe, PricewaterhouseCoopers (PwC) si Screen Digest, publicitatea prin motoarele de cautare s-a dovedit a fi cel mai popular format de publicitate online pe timp de criza, spre deosebire de display, anunturi si publicitate prin e-mail.
Sursa: eMarketer
Ponderea publicitatii online in principalele tari din Europa variaza considerabil. Aceasta este mai ridicata in Marea Britanie, unde publicitatea online a raportat o premiera, depasind pentru prima oara televiziunea ca si mijloc de promovare. GroupM a anuntat ca publicitatea online va atrage anul acesta 30% din cheltuielile totale de publicitate in Marea Britanie, in comparatie cu 14,3% in Germania si 11,4% in Franta. Ponderea publicitatii online in Italia (7,5%) si in Spania (10,8%) se situeaza sub media mondiala, de 13%.
"Multi jucatori din publicitatea on