foto real Afisat la 19:05
Criza economica a determinat marile lanturi de retail din Romania sa accelereze introducerea propriilor branduri de produse si sa treaca la un marketing agresiv, vanzarile acestora crescand cu pana la 90%.
Cu o cota din vanzari cuprinsa intre 6 si 35%, marcile proprii au mai multe avantaje, potrivit reprezentantilor companiilor, printre care se numara majorarea vanzarilor totale, dar si promovarea mai eficienta a brandului supermarketului sau hipermarketului respectiv.
"Produsele marca proprie sunt o alternativa mai ieftina pentru clienti, mai ales in acest context economic nefavorabil", a declarat, pentru Ziare.com, Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour.
Potrivit Adrianei Pita, director de comunicare si PR la Real-Hypermarket, marca proprie confera nu numai credibilitate, ci si stabilitate si diversitate a ofertei.
"In general, marcile proprii nu reprezinta numai oportunitatea unor costuri mai mici pentru produse similare, ci si calitate si siguranta alimentara dat fiind faptul ca, pentru marcile private, retailerul este responsabil cu productia si vanzarea acestora", a spus Pita.
De altfel, cifra de afaceri obtinuta din vanzarea produselor proprii apartinand Carrefour a crescut cu peste 90 de procente, in primul semestru al acestui an, comparativ cu primul semestru din 2008. Cresterea este stimulata si de faptul ca produsele din gamele proprii Carrefour sunt cu aproximativ 20% mai ieftine fata de preturile celorlalte branduri.
Succesul la nivel international, indicator al evolutiei pe piata locala
Un alt motiv pentru introducerea marcilor proprii pe piata din Romania este si succesul pe care acestea le-au inregistrat pe pietele externe, un exemplu in acest sens fiind si Plus Discount.
"Am hotarat introdu