In 1995, nava Paris s-a scufundat in portul Constanta, intr-unul dintre cele mai tragice accidente navale din Romania. Dupa 14 ani, sute de tone de pacura din rezervoarele vasului au inceput sa iasa la suprafata.
Scufundarea navei Paris, in anul 1995, in largul digului de sud din portul Constanta, a reprezentat cel mai grav incident naval petrecut in porturile romanesti. Tragedia, soldata cu pierderea a zeci de vieti omenesti, nu s-a incheiat. La inceputul acestei saptamani, combustibilul adunat in rezervoarele navei a inceput sa iasa la suprafata din cauza faptului ca vasul a ruginit, peretii de fier fiind corodati de apa sarata a marii. Este pentru prima data in istoria portului Constanta cand are loc un astfel de incident.
Primele semne de poluare au aparut in cursul zilei de luni. Autoritatile portuare au observat irizatii de pacura la nivelul apei, in largul digului de sud. Dorel Onaca, directorul general al Agentiei Romane de Salvare a Vietii Omenesti pe Mare (ARSVOM), spune ca angajatii institutiei au intervenit imediat prin amplasarea unui baraj pe o distanta de 400 metri. Prima interventie a avut loc luni dimineata. De asemenea, mai multi scafandri au coborat pentru a filma epava, astfel incat specialistii de la suprafata sa stie ce au de facut. Nu s-au scufundat degeaba, ci au inceput sa peticeasca nava. Potrivit lui Onaca, se lucreaza nonstop. "Azi (n.r. – ieri) am pus barajele. Am incercat sa limitam cu scafandri poluarea. In total, actioneaza sase scafandri si patru nave ale ARSVOM. S-au instalat 800 de metri de baraj", a declarat seful ARSVOM.
Situatia este grava pentru ca, potrivit rapoartelor intocmite dupa scufundarea navei, la bordul ei s-ar afla 236 tone de pacura si 20 tone de motorina. In ciuda filmarilor subacvatice, inca nu se stie mare lucru despre pozitia navei, in special a tancurilor de combustibili. Sp