Ministerul Transporturilor va cheltui 6,5 milioane de euro pentru achiziţia a trei trenuri de viteză care pot circula cu 200 de km/oră. Primul dintre trenuri a fost cumpărat deja, deşi starea jalnică a infrastructurii feroviare nu va permite "bolidului" să circule la capacitatea la care a fost proiectat.
CFR Călători a plătit 2 milioane de euro pentru o locomotivă electrică ce poate circula cu viteza de 200 de kilometri pe oră. Vestea-i bună, nimic de zis, însă într-o ţară în care infrastructura feroviară este făcută pentru aşa ceva. În România, trenurile nu pot circula nici măcar cu viteza minimă stabilită de legislaţia europeană. O dată cu aderarea României la Uniunea Europeană, CFR Infrastructură trebuie să asigure o viteză minimă de 160 km/oră pentrru trenurile de călători şi de 120 km/oră pentru cele care transportă marfă pe Coridoarele Pan Europene IV şi IX.
Acest obiectiv este foarte greu de atins. Singura linie feroviară de la noi din ţară unde se poate circula în prezent cu viteza de 200 de km/h este Centrul de Testări de la Făurei, care aparţine Autorităţii Feroviare Române.
Trenul ar trebui să circule pe ruta Bucureşti - Constanţa, însă lucrările de modernizare a liniei de cale ferată sunt întârziate cu şase luni, din cauza lipsei fondurilor. Lucrările vor fi finalizate în august 2010, a declarat subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), Constantin Axinia. Ministerul are datorii către firmele care lucrează pe tronsonul Bucureşti - Constanţa, parte a Coridorului IV de Transport Pan European, de 32,6 milioane de euro, reprezentând facturi scadente în septembrie.
"Companiile ne-au notificat că vor încetini ritmul lucrărilor din cauza întârzierilor la plată", a spus Axinia. Pentru cealaltă secţiune a Coridorului IV Pan European, respectiv Braşov - Simeria - Curtici, moder