După ce Mitsubishi a renunţat la celebra particulă, în favoarea numelui întreg – Evolution –, constructorul italian a intrat pe fir şi a recuperat-o, pentru a o alipi modelului subcompact Punto. Sursa: Fiat
În ciuda rezonanţei numelui, nu este versiunea sportivă a subcompactului italian lansat în 2005, ci doar aceea cu facelift, care îşi va face loc în showroom-urile de la noi în primăvara anului viitor.
Punto Evo va fi comercializat în paralel cu Grande Punto, vechea generaţie – Classico – urmând a fi scoasă din producţie.
Evo, model prezentat de Fiat la Salonul Auto de la Frankfurt de luna trecută, a fost lansat oficial în Italia, pe Portavionul Cavour, nava-amiral a marinei Peninsulare. La eveniment a fost prezent şi reprezentantul ”Evenimentului zilei”.
Potrivit informaţiilor oferite de oficialii grupului Fiat la conferinţa de presă organizată cu acest prilej, preţurile pentru Punto Evo vor fi similare cu cele cunoscute de la Grande Punto. Aceasta înseamnă că, pe listă, intrarea în gamă se va situa pe la 11.000 de euro, cu TVA inclusă.
Motoare noi, pe benzină şi motorină
Automobilul de clasă mică este primul model din gama constructorului italian care oferă noile motoare pe benzină cu tehnologie MultiAir, regăsite şi în portofoliul Alfa Romeo.
Evo a primit unitatea 1.4 MultiAir, care dezvoltă 105 sau 135 cai-putere – a doua versiune beneficiind de supraalimentare.
În comparaţie cu un propulsor tradiţional de aceeaşi cilindree, motorul Fiat reduce emisiile de dioxid de carbon şi consumul cu circa zece procente, dar oferă o putere crescută cu 10 % şi un cuplu superior cu 15 %. Fiat Punto Evo va mai oferi şi turbodiesel-ul 1.3 Multijet de a doua generaţie.
Noile unităţi propulsoare respectă normele de poluare Euro 5 şi sunt util