Comisia Europeana a trimis joi aviz motivat privind neimplementarea adecvata a legislatiei europene privind sectorul feroviar, informeaza un comunicat al CE. Este a doua etapa a procedurii de incalcare a tratatelor, procedura deschisa in iunie 2008. In urma lipsei de progrese suficiente, Comisia a trecut in faza urmatoare a procedurii.
In avizul motivat, Comisia evidentiaza deficiente precum:
lipsa independentei administratorului de infrastructura in raport cu operatorii feroviari;insuficienta implementare a dispozitiilor directivei privind tarifarea accesului la infrastructura, in special absenta unui sistem de performanta care sa contribuie la eficientizarea retelei feroviare, lipsa unor stimulente in vederea reducerii costurilor si a tarifelor, in cazul administratorului de infrastructura, precum si lipsa unor sisteme tarifare bazate pe costurile directe ale serviciilor feroviare;nerespectarea obligatiei de a institui un organism de control independent, cu competentele necesare pentru remedierea problemelor legate de concurenta in sectorul feroviar.
Romania nu este singura in aceasta situatie, alte 20 de state membre fiind in aceeasi faza de incalcare a legislatiei comunitare: Austria, Belgia, Republica Ceha, Germania, Danemarca, Estonia, Grecia, Spania, Franta, Ungaria, Irlanda, Italia, Lituania, Luxemburg, Letonia, Polonia, Portugalia, Suedia, Slovenia si Slovacia. Comisia Europeana a trimis joi aviz motivat privind neimplementarea adecvata a legislatiei europene privind sectorul feroviar, informeaza un comunicat al CE. Este a doua etapa a procedurii de incalcare a tratatelor, procedura deschisa in iunie 2008. In urma lipsei de progrese suficiente, Comisia a trecut in faza urmatoare a procedurii.
In avizul motivat, Comisia evidentiaza deficiente precum:
lipsa independentei administratorului de infrastructura