Ultimul trimestru din acest an va aduce o noua ierarhie pe piata locala a hipermarketurilor, dupa ce germanii de la Real vor finaliza investitii de 70 mil. euro in trei magazine in Bucuresti, Timisoara si Ploiesti, in timp ce francezii de la Carrefour, liderul dupa valoarea vanzarilor, va ramane cu acelasi numar de magazine.
Astfel, la finalul lui 2009 Real ar putea ajunge la 24 de hipermarketuri fata de 20 de unitati ale Carrefour, retailer care a inchis in acest an un magazin dintr-un centru comercial la Braila. Real a devansat pentru prima data reteaua Carrefour ca numar de locatii in 2007, dupa doi ani de la intrarea pe piata.
Cele doua retele au mers in 2008 umar la umar in expansiune, insa in primul an in care s-a lovit de scaderi in consum operatorul francez a schimbat rapid strategia si a mizat pe prudenta in locul extinderii cu orice pret.
In prima jumatate din 2008, in planul de business al Carrefour era bugetata accelerarea expansiunii, fiind vizat un ritm de 7 deschideri de hipermarketuri pe an pana in 2012. Pana acum a fost inaugurat insa un singur hipermarket in 2009, prin investitii de circa 20 mil. euro, iar datele din piata arata ca sunt putine sanse ca proiectele sale de extindere, majoritatea in parcuri de retail, sa fie finalizate in T4.
"Acum vedem mai degraba strategii de consolidare a magazinelor operationale decat planuri de extindere, din cauza scaderii consumului", explica Adrian Manolache, secretarul general al Asociatiei Marilor Retele de Comert din Romania. Carrefour a avut anul trecut vanzari de 1,03 mld. euro, fiind urmat in topul celor mai mari operatori de hipermarketuri de Real, cu 718 mil. euro.
Ultimul trimestru din acest an va aduce o noua ierarhie pe piata locala a hipermarketurilor, dupa ce germanii de la Real vor finaliza investitii de 70 mil. euro in trei magazine in Bucuresti, Timisoara si Ploies