Ferenc Hegedus a părăsit în urmă cu doi ani Domo, business-ul care l-a făcut celebru, şi a investit în turismul local.
21 milioane euro
51 de ani
Imobiliare, turism, retail
Covasna
Mare parte din banii obţinuţi de omul de afaceri au fost investiţi într-un teren de 100 hectare din nordul Bucureştiului, unde intenţiona să construiască un cartier rezidenţial împreună cu partenerul său de afaceri, Lorand Szarvadi. Părea un plan bun, mai ales că locuinţele din zonă erau la mare căutare. Prăbuşirea pieţei imobiliare le-a dat însă planurile peste cap, iar acum cei doi investitori sunt fericiţi că nu au început construirea caselor.
Sceptic în privinţa infrastructurii
Nu toţi banii din vânzarea Domo au fost investiţi în afaceri imobiliare. Hegedus a plasat o parte din sumă in domeniul hotelier, tot împreună cu Szarvadi. Cei doi deţin în co-proprietate hotelul de patru stele Best Western din Balvanyos, pe care l-au achiziţionat în 2007 cu două milioane euro. Investiţia în renovare şi modernizare va costa şapte milioane euro şi prevede extinderea hotelului cu săli de conferinţă şi piscine acoperite. Aripa nouă va fi dată în folosinţă la sfârşitul anului, iar Hegedus crede că îşi va recupera investiţia în maxim 10 ani, într-un scenariu realist.
Cei doi parteneri de afaceri sunt şi proprietarii hotelului de trei stele Atrium din Târgu Secuiesc, renovat şi dat în folosinţă anul acesta, după o investiţie de două milioane euro. „Oraşul avea nevoie de acest hotel”, spune Hegedus, mândru de realizarea sa.
Totuşi, el trage un semnal de alarmă cu privire la infrastructura foarte proastă, care frânează dezvoltarea turismului în România. „Eu pentru ce bag milioane de euro în hoteluri, dacă drumurile sunt proaste?”, întreabă retoric omul de afaceri, nemulţumit. În prezent, Hegedus mai deţine doar 6% din Domo, prin intermediul offshore-ul