Astăzi a început Campania „Cunoaşte-ţi drepturile de consumator. Ia atitudine!”, organizată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor în cadrul unui proiect Phare. Sursa: Arhiva EVZ Campania îşi propune să îi înveţe pe români să-şi cunoască drepturilor în calitate de consumatori şi aplicarea acestora în practica zilnică.
Activităţile se vor desfăşura în cadrul a trei târguri organizate în Capitală (Târgul de Turism, Indagra, Târgul Educaţional Bucureşti) şi în nouă magazine Carrefour din Bucureşti şi din ţară. Mai exact, promoterii campaniei vor discuta cu cei care tocmai şi-au încheiat cumpărăturile şi se află încă la casă. Discuţia se poartă, în principiu, pe marginea tipurilor de produse cumpărate de către fiecare persoană abordată în parte. Cumpărătorii vor fi întrebaţi dacă verifică sau nu termenul de garanţie, dacă se uită pe etichetă la conţinutul produselor şi dacă ştiu să citească pe etichetă (de exemplu, în cazul laptelui dacă ştiu ce înseamnă omogenizat), dacă au folosit vreodată „telefonul consumatorului” trecut pe ambalajele diferitelor produse ca să se lămurească dacă ceva nu le este clar, dacă s-au adresat vreodată Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor şi dacă au avut probleme care nu le-au rezolvat. La sfârşitul discuţiei consumatorii primesc patru tipuri de broşuri legate de drepturile generale ale consumatorului, practicile comerciale incorecte, clauzele abuzive din contracte, serviciile financiare, contractele de credit, vânzarea la distanţă.
În cadrul târgurilor aminitite, cei prezenţi vor fi, de asemenea, abordaţi de promoteri, cu întrebări şi discuţii pe specificul fiecărui târg în parte.
Dacă vreţi să fiţi informat direct despre drepurile pe care le aveţi, vă prezentăm calendarul evenimtelor. Locaţie Datele şi orele de desfăşurare
Carrefour Băneasa 09 octombrie – 11: