Guvernul condus de Gordon Brown a investit 6 milioane de euro intr-o controversata reclama care prezinta, intr-o animatie, un oras britanic scufundandu-se sub ape, publicul tinta fiind format din persoanele care pun sub semnul intrebarii efectele incalzirii globale, anunta Brand Republic.
Campania, creata de AMV BBDO, urma sa fie lansata in cursul serii de vineri. Guvernul a luat aceasta decizie dupa ce a descoperit ca peste jumatate dintre britanici cred ca schimbarile climatice nu vor avea niciun efect asupra lor.
Avand in vedere ca incalzirea globala nu este acceptata ca un fapt stiintific de o parte importanta a comunitatii oamenilor de stiinta, care prefera insa sa pastreze tacerea, pentru a nu intra in atentia grupurilor de activisti ecologisti, campania este controversata, in conditiile in care scepticii sustin ca guvernul transmite mesaje politice folosind banii contribuabililor.
O purtatoare de cuvant a guvernului apara insa aceasta initiativa, afirmand ca "majoritatea coplesitoare a dovezilor stiintifice arata ca schimbarile climatice reprezinta o amenintare serioasa la adresa Marii Britanii". In opinia sa, guvernul are obligatia sa informeze publicul asupra acestor aspecte.
Campania este destul de agresiva si sugereaza ca oamenii maturi care traiesc astazi poarta responsabilitatea mostenirii pe care o vor lasa copiilor lor. Imaginile prezinta un parinte care ii spune o poveste de noapte buna fetei sale despre "o lume foarte, foarte stranie" care a avut "consecinte teribile" pentru copiii din viitor.
Dupa care sunt prezentate imagini animate cu un oras britanic ce se scufunda, cu oameni si animale care se ineaca.
Copilul isi intreaba tatal daca povestea are un final fericit, moment in care intervine o voce din off si spune: "Depinde de noi cum se termina povestea". Guvernul condu