Reprezentantii celui mai mare producator local de zahar, Agrana Romania, sustin ca mutarea in Bulgaria a fabricii de inghetata a gigantului Nestle, dar si a fabricii Kraft a afectat vanzarile de zahar destinate productiei industriale.
"Atunci cand un producator de talia Nestle sau Kraft isi muta capacitatea de productie in alta tara se simte in vanzari, deoarece acestia achizitioneaza cateva mii de tone de zahar pe an", a declarat Emilian Dobrescu, reprezentant general al Agrana Romania, companie care a rulat anul trecut afaceri de 163 mil. euro.
Potrivit lui Dobrescu, anul acesta piata de zahar nu a mai inregistrat cresterile de vanzari din anii trecuti, de doua cifre, stagnarea in volum fiind determinata in special de productia de zahar pentru segmentul industrial. Vanzarile au fost totusi echilibrate de cresterea din retail.
"Oamenii prefera acum sa isi pregateasca singuri prajiturile acasa decat sa mai cumpere din oras. Mediul rural a fost primul loc in care s-a vazut schimbarea preferintelor de consum", sustine Dobrescu.
Campanie comuna cu Bunge
Astfel, Agrana deruleaza luna aceasta o campanie de promovare impreuna cu Bunge, cel mai mare producator de ulei, care detine brandul Floriol. Cele doua companii vand la pret promotional o sticla de ulei si un pachet de zahar. "Aceasta promotie este destinata insa doar comertului traditional, nu si lanturilor de magazine din retailului modern", spune reprezentantul Agrana, mentionand ca filiala locala a producatorului austriac a pastrat anul acesta bugetul de promovare la nivelul anului 2008.
Agrana si Bunge nu sunt singurele companii care au decis sa faca anul acesta o campanie comuna de promovare. In prima parte a acestui an, Vel Pitar, unul dintre cei mai mari producatori de panificatie si producatorul de lactate Tnuva Romania au realizat, de asemenea, o campanie de promovare c