Adrian Furnica, directorul general CNDPI Romsoft, compania care detine lantul de magazine Depozitul de Calculatoare, afirma ca in urma masurilor luate de la inceputul crizei, compania este pe profit, desi anul trecut inregistra pierderi de aproape un milion de euro, iar 2009 a dus la scaderi semnificative ale pietei IT si implicit erodari in vanzarile retailerului.
Primele semne pozitive au aparut inca din iunie, cand afacerile companiei au fost in crestere cu aproximativ 4% fata de luna mai, iar daca in ianuarie vanzarile magazinelor erau la nivelul de 49% fata de aceeasi perioada din 2008, in septembrie au ajuns la 57% comparativ cu aceeasi luna a anului trecut.
“Exista o crestere moderata, rezultatele nu sunt spectaculoase, dar arata o oarecare stabilitate a pietei. Nu este o explozie, am fi sperat dintr-un optimism de care nu ne putem dezbara sa avem rezultate mai bune, dar trebuie sa ne multumim cu atat. O pauza de un an in aprovizionarea pietei de IT este deja foarte mare, tehnologiile avanseaza chiar si in astfel de momente. Apar lucruri noi, in cel mai rau caz se micsoreaza nivelul livrarilor”, a declarat, pentru Wall-Street, Adrian Furnica, directorul general al Romsoft.
Dupa ce in primul semestru din 2008, compania inregistra afaceri de aproape 30 de milioane de euro, ceea ce ii facea pe oficialii Romsoft sa estimeze un avans pentru intreg anul la 90 milioane de dolari (61,6 mil. euro), mai mult cu 20% fata de 2007, criza a facut ca afacerile firmei pe 2008 sa fie de 48,1 milioane de euro, fata de 48,2 milioane de euro, in urma cu doi ani, iar profitul sa se topeasca de la 618.000 de euro la pierderi in jurul a 950.000 de euro.
Astfel, pentru a supravietui in acest context care a dus la desfiintarea magazinelor Ultra Pro, principalul competitor al companiei, oficialul Romsoft a inchis din octombrie pana in vara acestui an 30 de m