„Product placement”-ul sau plasarea de produse este o tehnică publicitară care aduce venituri de miliarde de dolari peste Ocean, iar în ţara noastră a luat amploare odată cu lansarea primelor seriale româneşti. „Publicitate!”. La auzul acestui cuvânt, cei mai mulţi dintre noi apăsăm butonul telecomenzii şi schimbăm postul. Suntem asaltaţi de reclame fie că este vorba de televizor, radio, panouri publicitare, reviste, mijloace de transport în comun, ziare
„Product placement”-ul sau plasarea de produse este o tehnică publicitară care aduce venituri de miliarde de dolari peste Ocean, iar în ţara noastră a luat amploare odată cu lansarea primelor seriale româneşti.
„Publicitate!”. La auzul acestui cuvânt, cei mai mulţi dintre noi apăsăm butonul telecomenzii şi schimbăm postul. Suntem asaltaţi de reclame fie că este vorba de televizor, radio, panouri publicitare, reviste, mijloace de transport în comun, ziare sau Internet. Toate acestea sunt canale tradiţionale de publicitate.
Noi şi noi metode apar în fiecare zi, de la flyere lipite pe parbrizul maşinii, până la reclamele de pe ecranul bancomatelor. Este un semn că tot mai multe mesaje publicitare sunt tratate cu indiferenţă, nemaireuşind să fie relevante în ochii receptorului. De aceea, o nouă metodă de publicitate, fără pauză publicitară, este tot mai prezentă pe micul şi pe marele ecran, în jocuri video şi videoclipuri. Este vorba de „product placement”.
Jules Vernes, pionier în product placement
Product placement-ul este o formă de publicitate prin intermediul căreia anumite bunuri şi servicii purtând numele unei mărci sunt plasate în interiorul unui produs media, precum filmele, emisiunile TV, videoclipurile muzicale sau jocurile video. Este vorba de o plasare activă şi directă, produsul facând parte din formatul media.
Deşi se spune că product placementul că se practică în