Criza îşi pune amprenta şi în business-urile de fashion. După o perioadă de câţiva ani de creşteri susţinute, piaţa de retail vestimentar din România se va întoarce în acest an la nivelul din 2006, potrivit Ramonei Stănciulescu, CEO al Rafar, divizia de fashion şi hospitality a holdingului RTC, care operează în România branduri precum Aldo sau Debenhams. capital.ro: Cum arată piaţă de fashion retail în acest moment şi ce valoare va avea în 2009? Ramona Stănciules
Criza îşi pune amprenta şi în business-urile de fashion. După o perioadă de câţiva ani de creşteri susţinute, piaţa de retail vestimentar din România se va întoarce în acest an la nivelul din 2006, potrivit Ramonei Stănciulescu, CEO al Rafar, divizia de fashion şi hospitality a holdingului RTC, care operează în România branduri precum Aldo sau Debenhams.
capital.ro: Cum arată piaţă de fashion retail în acest moment şi ce valoare va avea în 2009?
Ramona Stănciulescu: Pot spune că lucrurile sunt aşa cum le-am prevăzut. Piaţa a scăzut cu 30–35% după ce vreme de 3–4 ani a crescut în medie cu 15, chiar 17%. Astfel, dacă la finele lui 2008 piaţa de retail vestimentar avea o valoare de 2 miliarde de euro, în 2009 va coborî la 1,5 miliarde de euro. Practic la nivelul din 2006.
capital.ro: Ce urmează? Încotro se îndreapta piaţa de fashion din România?
R.S.: Previziunile noastre în acest moment nu sunt foarte optimiste, însă este mai bine să te aştepţi la ce este cel mai rău. Atfel, cel mai probabil anul 2010 va fi marcat de o stabilizare a pieţei, dar în nici un caz de o revenire. Abia din 2011 piaţa va începe să crească, dar mult mai temperat comparativ cu perioada de dinaintea crizei. Se va raporta un avans maxim de 10%.
5 ani până la revenirea pieţei la nivelul din 2008
capital.ro: Când va ajunge piaţa de profil la acelaşi nivel cu cel din 2008?
R.S.: Cel mai probabil