Reprezentantii Ministerului Transporturilor afirma ca vor finaliza pana la sfarsitul anului lucrarile promise in primavara, adica 42 km la autostrada Transilvania, pasajul Baneasa (560 de metri), centura Ploiesti (14 km) fara pasajul de la Brazi, centura de nord a Capitalei (26 km, fara pasaje) si asfaltarea a 30 km din Bucuresti-Ploiesti. Constructorii au resimtit o crestere a investitiilor fata de 2008, dar spun ca este mult sub ceea ce s-a promis la inceputul anului.
"Pana la sfarsitul anului va fi data in folosinta centura de vest a orasului Ploiesti, fara pasajul de la Brazi, care va fi finalizat anul viitor, precum si centura de nord a Capitalei, largita la doua benzi, dar fara pasaje. La autostrada Bucuresti-Pitesti va fi turnat primul strat de asfalt pe 30 de kilometri, urmand sa fie finalizata de la centura Bucuresti pana la Ploiesti in vara anului viitor. La inceputul anului, in multe zone erau paduri si lucrari neincepute", afirma Adrian Ionescu, directorul Directiei de infrastructura din cadrul Ministerului Transporturilor.
Constructorii afirma ca decizia ministrului transporturilor, Radu Berceanu, de a se focaliza doar pe cateva proiecte a fost mai eficienta. "Ministerul s-a focalizat anul acesta pe cateva proiecte si nu a mai impartit banii in mai multe locuri, iar aceasta decizie a fost mai eficienta. Lucrarile la tronsonul de la centura de nord a Capitalei pe care lucram sunt in grafic si vor fi finalizate pana la sfarsitul anului, mai putin pasajele, care vor fi gata in 2010", afirma Ionel Giuglea, directorul general al Alpine Romania, filiala locala a grupului austriac Alpine.
Investitii sub asteptarile din primavara
Reprezentantii Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii (ARACO) sustin ca se asteptau ca pentru sectorul constructiilor sa fie o atitudine mai ferma din partea guvernului, avand in vedere defic