Criza financiara a insemnat nu numai scaderi in majoritatea industriilor si inclusiv in cea telecom, ci si paradoxuri. Astfel, in primul semestru din acest an, cei care si-au cumparat telefoane mobile au ales ori modele la preturi foarte mici, ori cele mai noi produse, potrivit Vodafone, al doilea operator de telecomunicatii pe piata locala.
Desi criza financiara a dus la scaderi in foarte multe domenii ale economiei, retailul de telefoane mobile a fost mai putin afectat, Vodafone estimand segmentul la aproximativ 5-5,5 milioane de unitati, fata de 5 milioane de telefoane mobile vandute in 2008 de mai multi jucatori din piata, inclusiv de Germanos, cel mai mare retailer GSM de pe piata locala.
“Am observat o crestere a vanzarilor de telefoane mobile, in ciuda competitiei foarte accentuate de pe piata. Daca in 2008 erau foarte cautate modelele din gama "ultra-entry" (fara camera foto sau chiar cu ecran alb-negru), anul acesta vanzarile aferente acestui segment s-au mutat catre cele care au cel putin camera foto. Desi vanzarile pe segmentul ultra-entry au scazut in 2009, vanzarile de telefoane mobile dotate cu camera au crescut spectaculos. Acum exista o concentrare mai mare a vanzarilor de telefoane mobile la preturi foarte accesibile impreuna cu oferta de servicii, precum si a telefoanelor din categoria "ultimele noutati". Pe segmentul telefoanelor mobile cu camera de 3 MP sau peste, observam o crestere cu 25% fata de vanzarile inregistrate anul trecut”, a declarat, pentru Wall Street, Andrei Oltei, manager terminale la Vodafone Romania.
El nu a precizat care au fost vanzarile de telefoane mobile in primul semestru fata de aceeasi perioada din 2008 in reteaua celor 220 de magazine Vodafone din tara.
Potrivit studiului GFK Temax, realizat de compania de cercetare GFK Romania, vanzarile de telefoane mobile si accesorii au ajuns in prima ju