Chiar daca economia da semne ca incepe sa se miste, anul acesta a fost si va continua sa fie unul stresant pentru toti detinatorii de afaceri.
Potrivit lui Jay Goltz, editor The New York Times, cuvantul "stres" ar trebui scris $tre$, pentru ca mai toate grijile sunt legate de bani. Nici nu prea exista joburi bune care sa nu vina cu oferta bogata de stres.
Iar stresul in afaceri vine ori din faptul ca esti ocupat sa cresti, sa te dezvolti si sa faci bani, ori din cauza ca nu poti face toate acestea, explica Goltz in The New York Times. Autorul, antreprenor si el, cu o bogata experienta in domeniu, vine cu niste sfaturi pentru micii afaceristi.
Intai, identifica adevarata problema Antreprenorii spun de obicei ca tot ce au nevoie este ca numarul vanzarilor sa creasca ori ca nu au indeajuns de multe lichiditati. Goltz este de parere ca, de obicei, acesta este doar simptomul, si nu problema.
De cele mai multe ori, de vina este marketingul prost, managementul nepotrivit, sau managementul financiar slab.
Problema ar putea fi rezolvata prin aducerea cuiva care sa faca o expertiza, sa analizeze situatia si sa identifice slabiciunile si solutiile. Poti lua niste cursuri de afaceri, poti intervieva noi experti contabili sau sta de vorba cu oameni de afaceri pe care ii respecti.
Separa teama de anxietate Frica este rationala, este o emotie "sanatoasa", care ne opreste sa facem lucruri nechibzuite si ne ajuta sa ramanem concentrati. Unii ar putea spune ca a incepe o afacere este un lucru nechibzuit, nesocotit, dar, in realitate, este vorba despre un risc calculat.
In afaceri trebuie sa reusesti sa-ti manageriezi teama si sa o depasesti. Nu conteaza prea mult daca faci echilibristica pe o franghie la 30 de metri sau la 300 de metri. Nu te uita in jos, priveste doar inainte, concentrandu-te si actione