Micii întreprinzători nu duc lipsă de comenzi. Afacerea le aduce profit, fiindcă iau modele vechi pe care le „aranjează“ cu investiţii minime.
Firmele sucevene au descoperit o nouă reţetă de a face profit: tunarea maşinilor. Întreprinzătorii cumpără vehicule ieftine cu anul fabricaţiei de până în 2000 şi le transformă în adevărate „bijuterii“. „Pot fi şi boţite, ruginite, eu le iau cu câteva sute de euro, le trec prin cuptor şi le îndrept, le mai adaug una, alta, le vopsesc şi gata. Arată ca noi, mai ales când umblu şi în interior“, spune George Vişan, mecanic auto. După fiecare vânzare profitul ajunge la 1.000 de euro. Recunoaşte totuşi că este un amator în această meserie.
Pasionaţii merg cu maşinile la competiţii
Firmele mari de tuning din Suceava obţin câştiguri frumuşele. Acestea scot la vânzare adevărate „opere de artă“, iar oamenii care se ocupă de schimbările capitale ale maşinii sunt profesionişti. „N-ai cum să investeşti prea mult într-o maşină, mai ales când o faci pentru vânzare. Cel mai mult am băgat în maşina mea 6.000 de euro. Dar merg cu ea la concursuri de drift şi nu se compară“, spune Iulian Volintiru, poreclit de clienţii săi „Fritz“. Cea mai ieftină maşină costă 3.000 de euro. Majoritatea sunt modele Volkswagen din anii 2000 sau 2001. După ce intră pe mâinile sale, vechiturile devin de nerecunoscut.
„Fritz“ le adaugă eleroane, capace noi la rezervor, elemente adezive de decor exterior, jante din aliaj uşor, anvelope mai mari, alte tobe de eşapament, dar şi elemente de tuning interior. Aici intră tapiţeria din piele, husa din piele la volan, pedale sport, covoraşe personalizate şi nu în ultimul rând filtre de aer.
Loganurile tunate sunt foarte căutate
Din spusele reprezentaţilor firmelor de tuning, cele mai căutate modele sunt Volkswagen-urile Polo şi Daciile Logan. „Îmi caut una cu roţi mari, să nu mai simt grop