Lideri şi reprezentanţi ai 170 de organizaţii media din întreaga lume, prezenţi la World Media Summit, în capitala Chinei, în perioada 8-10 octombrie, au analizat situaţia din mass-media mondială şi au evaluat tendinţele acestei industrii în contextul crizei financiare internaţionale şi al tehnologiilor emergente. Declaraţia Comună a summitului mondial al presei, adoptată sâmbătă, 10 octombrie, exprimă speranţa participanţilor că organizaţiile media din întreaga lume vor promova prestaţia profesională obiectivă şi imparţială, reflectarea corectă şi nepărtinitoare a evenimentele locale şi internaţionale, facilitând astfel cooperarea şi schimbul de opinii între popoarele din diferite ţări şi regiuni.
Totodată, agenţiile de presă, ziarele şi revistele, posturile de radio-tv şi websiteurile vor încuraja transparenţa şi responsabilitatea guvernelor şi instituţiilor publice.
Potrivit documentului final, adaptarea la tendinţele de dezvoltare, precum şi implicarea consumatorilor şi încurajarea acestora să profite cât mai mult de pe urma noilor tehnologii, vor accelera reformele şi progresul industriei mass-media.
Afacerile, publicitatea, industria de entertainment şi cea a tiparului vor suferi dramatice schimbări, în baza dezvoltării noilor tehnologii, a spus vicepreşedintele Google Inc., John Liu.
Potrivit reprezentantului Google, internetul a schimbat lumea în ultimii zece ani. În prezent, zilnic, 2 miliarde de oameni caută online informaţii, iar circa 100 miliarde de mesaje electronice non-spam sunt transmise.
După aprecierea preşedintelui Associated Press, John Curley, chiar şi după 15 ani de internet, organizaţiile de presă încă mai testează ipoteze de lucru şi încearcă să întrevadă cum arată "celălalt capăt al podului erei digitale".
Redactorul şef al Reuters, David Schlesinger, a subli