Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a editat o broşură cu informaţiile necesare despre achiziţionarea de bunuri prin poştă, telefon, e-mail şi televiziune. Sursa: EVZ
În prezent nu mai cumpărăm produse şi servicii doar din magazine, avem la dispoziţie o paletă variată de mijloace alternative de achiziţie - numite generic „vânzarea la distanţă”.
„Vânzarea la distanţă” reprezintă comercializarea bunurilor oferite consumatorilor folosind cataloage cu comandă prin poştă, telefon sau e-mail, sau a bunurilor prezentate prin intermediul radioului sau a televizunii.
Şi avantaje, şi dezavantaje
Achiziţionarea de bunuri şi servicii prin vânzarea la distanţă oferă diverse avantaje, cum ar fi varietatea produselor, preţul acestora sau confortul procedurii de achiziţie. Însă, există şi riscuri. Pentru a evita surpzele neplăcute, înainte de a face comanda trebuie să obţineţi câteva informaţii: numele operatorului economic, adresa poştală, e-mailul, numărul de telefon şi codul unic de înregistrale al societăţii. În consecinţă, veţi putea intra în contact cu operatorul economic în cazul în care apar anumite nereguli. Nu cumăraţi de la o societate comercială sau de la o persoană fizică autorizată dacă nu aveţi detaliile de contact ale acesteia. Încercaţi de fiecare dată să obţineţi cât mai multe informaţii despre operatorul economic, mai ales în cazul plăţii anticipate.
În plus, aveţi dreptul ca înainte de efectuarea comenzii să primiţi de la comerciant în timp util şi în mod corect şi complet o descriere a caracteristicilor esenţiale ale produsului sau serviciului pe care urmează să-l achiziţionaţi. Asiguraţi-vă că aţi comandat exact bunurile pe care le doriţi. De exemplu, în cazul în care achizţionaţi un echipament electronic, verificaţi dacă toate literele şi cifrele codului produsului sunt corecte. Cereţi toate