Propulsată cu o baterie de 240 de volţi, o supermotocicletă produsă în San Francisco a reuşit să depăşească 70% dintre concurenţii „pe benzină” prezenţi la cursa din Bonneville. Vehiculul va fi produs în serie şi va fi lansat pe piaţă începând cu 2010, la preţul de 68.000 de dolari. Mission One a alergat tot traseul de viteză al concursului organizat în Utah, Statele Unite, pe terenul acoperit cu sare, cu o viteză medie de 242 km/oră. Motocicleta electrică a atins viteza maximă de 259 km/oră în porţiunea de 400 de metri pe care se fac omologările. Edward West, fondatorul companiei producătoare, Mission Motors, care deocamdată are numai 16 angajaţi, s-a declarat încântat de rezultatul obţinut la prima ieşire în lume a motocicletei. „Anul acesta, pista de sare a fost foarte deteriorată, iar vântul a fost potrivnic.
Recordul prototipului nostru, care nu a fost adaptat special pentru un astfel de teren, aşa cum sunt unii dintre concurenţii tradiţionali ai cursei din Bonneville, este cu atât mai preţios”. Riderul Jeremy Cleland, care a condus supermotocicleta, s-a declarat încântat de uşurinţa cu care Mission One atinge viteza de 100 km/oră şi crede că acest model e foarte potrivit pentru locuitorii din metropole.
Un specialist de la Tesla Motors
Acumulatorul ce acţionează bolidul pe două roţi are nevoie de numai două ore pentru a fi complet reîncărcat şi asigură o autonomie de peste cinci ore de mers, la o viteză de 150 km/oră. Specialiştii consultaţi de cotidianul „The New York Times“ apreciază că această performanţă se datorează experimentatului inginer Forrest North, co-fondator al firmei Mission Motors, care a lucrat până de curând la compania Tesla, unde a asigurat succesul vehiculului Roadstar, prima maşină sport acţionată electric.
De altfel, chiar patronul Edward West a recunoscut, într-un interviu acorda