La sapte ani de la vanzarea Dorna catre Coca-Cola, Jean Valvis reintra in businessul de ape minerale, o piata de 300 de milioane de euro, cu o investitie greenfield intr-o fabrica situata la 20 de kilometri de Vatra Dornei si un brand - Aqua Carpatica - destinat atat pietei externe, cat si celei locale. Omul de afaceri care a incasat peste 120 mil. euro din crearea si ulterior vanzarea brandurilor Dorna (catre Coca-Cola in 2002) si LaDorna (catre Lactalis in 2008) va investi 12,5 mil. euro in noul business cu ape minerale si spune ca 80% din suma va fi finantata de o banca locala. Valvis, un elvetian de origine greaca, isi leaga numele si banii de Romania.
"Investitia totala in constructia fabricii, sustinerea distributiei, capitalul de lucru si bugetul de marketing din primul an de activitate se va ridica la 12,5 milioane de euro. In prezent, port discutii cu doua organisme de finantare. Ambele au formulat un nivel al dobanzilor foarte bun, la nivel concurential", afirma Valvis, 55 de ani, care insa nu precizeaza numele bancilor, dar spune ca sunt doua institutii locale. Restul de 20% din investitia de peste 12 mil. euro va fi sustinuta din fonduri proprii. Consumul de apa minerala din Romania este de 61 de litri pe cap de locuitor, fata de 130 de litri media europeana, iar primii trei imbuteliatori locali sunt Romaqua cu Borsec (grup detinut de Octavian Cretu), Coca-Cola HBC Romania cu Dorna si European Drinks cu Izvorul Minunilor (grup controlat de fratii Ioan si Viorel Micula).
Aqua Carpatica, noul brand creat de Jean Valvis, va intra in competitie directa cu Dorna, marca pe care omul de afaceri elvetian de origine greaca a incasat 40 de milioane de euro in 2002, in cea mai mare tranzactie din industria alimentara la acea vreme.
La momentul exit-ului, piata de ape minerale era la un nivel de 800-850 mil. litri, iar Dorna realiza vanzari de 80