Citibank Romania, sucursala locala a grupului bancar american, a obtinut in semestrul I un profit net de circa 3 milioane de euro, conform standardelor romanesti de contabilitate, afirma surse bancare. Castigul din prima jumatate a anului reprezinta doar 13% din profitul net de 23,3 mil. euro raportat la Ministerul Finantelor in contul anului fiscal 2008.
In acelasi timp, activele bilantiere ale bancii au insumat la 30 iunie 2009 aproape 1,82 mld. euro, corespunzator unei cote de piata de 2,3%. De la 1 ianuarie, Citibank Romania a renuntat la statutul de persoana juridica romana pentru a deveni sucursala a Citibank Europe, inregistrata in Irlanda. Miscarea a fost justificata drept o modalitate de acces la resurse de finantare mai mari care sa extinda capacitatea de deservire a clientelei, concentrata pe zona corporate.
Prezenta pe piata locala de 13 ani, Citibank se pregateste sa lanseze si o oferta completa de retail banking (conturi curente si de economii, card de debit, depozite la termen, asigurari de viata de la AIG Life, carduri de credit) fiind vizata in principal clientela de top care are nevoie de servicii de administrare a banilor si pentru care urmeaza sa deschida unitati dedicate, fiecare client avand propriul bancher. De asemenea, banca are noi proiecte pe zona cardurilor de credit, iar o componenta importanta a noii oferte vor fi serviciile de internet banking si phone banking.
Proiectul de extindere pe retail este pregatit de aproape un an, fiind condus de Kumar Ramachandran, care a fost adus special de la filiala din Rusia a grupului pentru a conduce divizia locala de retail. Aceasta divizie a preluat portofoliul de credite de consum ale fostei entitati CitiFinancial, care a fost retrasa de pe piata in ciuda unor investitii importante in promovarea brandului, inclusiv prin sponsorizarea echipei de fotbal Steaua.
In reorientare