Importatorii de automobile din România nu vor modifica preţurile maşinilor pe care le comercializează. În prezent, singurele excepţii sunt promoţiile şi modelele cumpărate prin programul „Rabla”.
Înmatriculările de maşini au ajuns la un minim record:minus 74%. Cu toate acestea, dealerii de automobile nu se simt ameninţaţi. „Ne menţinem cum putem”, spun aceştia la unison. În luna septembrie au fost înmatriculate numai 6.780 de autovehicule noi, în timp ce maşinile second-hand au ajuns la cota 41.000.
Reprezentanţii Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa locală, au declarat că nu vor reduce preţurile pentru că asta înseamnă să facă şi un rabat de la calitate. În prezent, importatorul se bazează numai pe ofertele speciale, şi spune că şi-a ajustat stocurile de maşini la dimensiunile actuale ale pieţei.
AutoItalia, importatorul mai multor mărci auto, derulează mai multe oferte speciale prin care speră să atragă noi clienţi. Conducerea companiei este însă de părere că piaţa auto românească se va debloca atunci când va lua sfârşit şi criza creditelor. Romcar Motors, unul dintre cei mai mari dealeri Ford, susţine că stă mai bine la vânzări decât la înmatriculări, pentru că vinde foarte mult flote de maşini. Conform reprezentanţilor dealerului, de obicei flotele nu sunt înmatriculate chiar în 30 de zile, motiv pentru care în statistica de înmatriculări nu apar absolut toate maşinile comercializate de companie.
Dacia, lider la maşini noi
Ca şi până acum, Dacia conduce în topul înmatriculărilor pe luna septembrie, cu 1.962 de maşini noi şi aproape 5.900 de unităţi second-hand. Marca cehă Skoda este pe locul doi la înmatriculări de maşini noi, cu 741 de unităţi. De asemenea, aproape 1.700 de români au ales o Skoda la mâna a doua. Locul trei este deţinut de Renault, cu 546 de maşini noi vîndute, marca franceză fiind preferată second-han