"Micile curtoazii practicate în mod corect oferă un şarm mai mare decât etalarea unui mare talent" -
Kelty
Toate formele de comunicare sunt importante pentru companie, şi odată cu creşterea rapidă a folosirii
e-mailului, telefoanelor celulare, PDA-urilor, căsuţei vocale, telefoanelor cu speaker, teleleconferinţei şi a faxului, este mai important ca niciodată să comunicăm într-un mod profesionist. Este recomandat ca o firmă să stabilească o politică de comunicare electronică: reguli pe care angajaţii să le urmeze şi care să protejeze compania în faţa unor posibile litigii.
Conversaţia telefonică
La telefoanele companiei trebuie să răspundem de o manieră plăcută şi profesionistă.
"Bună dimineaţa/ziua. EU PROTOCOL. Sunt Mirela Miron."
Persoana care sună trebuie să se prezinte.
"Bună dimineaţa/ziua. Sunt Valeriu Marius de la compania GUSTAV CONSULTING din Cluj. Pot să vorbesc, vă rog, cu doamna director financiar Felicia Şova?"
Primeşte şi oferă informaţii clare - numele, compania, numărul de telefon, ora la care să suni.
Telefonul mobil (celularul)
Nu uita! Când vorbeşti la telefonul mobil într-un loc plin de oameni, nu poţi avea intimitate.
Mută telefonul pe "silence" în timpul întâlnirilor de afaceri, la biserică, restaurant, teatru sau concerte. Foloseşte vibraţia pentru a fi atenţionat când te sună cineva.
PDA (Asistentul Digital Personal - BlackBerry, Treo, Palm)
Un PDA este un telefon mobil cu tastatură şi posibilitatea de conectare la internet. Ca şi în cazul telefonului mobil, trebuie să ne limităm de la a-l folosi în timpul întâlnirilor de afaceri şi al evenimentelor culturale.
Ruxandra Lăcătuş, Corporate Etiquette and International Protocol Consultant, The Protocol School of Washington.
"Micile curtoazii practicate în mod corect oferă un