Mai mult de un sfert dintre consumatorii de media cheltuiesc mai puţini bani pe ziare şi reviste din cauza crizei economice şi odată cu dezvoltarea conţinutului gratis online, arată un studiu prezentat astăzi, conform the independent.co.uk.
Din ce în ce mai multe instituţii media iau în considerare să taxeze informaţia pe Internet, dar raportul arată că publicul are o apetenţă redusă pentru abonamente online, în viitorul apropiat.
Astfel, numai 11% dintre consumatorii de media afirmă că au plătit pentru conţinutul online, potrivit unui studiu realizat de YouGovin, la cererea KPMG.
Astfel aproape 28% dintre cititori au spus că au redus cu 28% cheltuielile pe ziare şi reviste, în favoarea surselor online. Iar tendinţa nu este reversibilă, chiar dacă va trece criza economică. Numai 3% dintre cei care cheltuiesc mai puţin pe produse mass media au spus că vor cheltui mai mult când economia îşi va reveni.
Televiziunea online, cea mai cumpărată
Dintre cei care sunt dispuşi să cumpere abonamente online 21% aleg televiziunea, 19% filme şi 17% muzică. Doar 7% plătesc pentru a citi ziare şi reviste online.
Studiul arată care este impactul schimbării structurale asupra media, potrivit lui David Elms, partener media la KPMG. „Provocarea în acest sector este că publicul nu îşi transferă cheltuielile către media online”.
Cercetarea a mai relevat faptul că 47% dintre cei chestionaţi au vizitat o reţea socială sau un blog în ultima lună, în timp ce 37% au spus că urmăresc ştiri online, iar 22% că descarcă muzică