Deşi serviciul există pe piaţă din 2006, IPTV a strâns, oficial, doar 400 de abonaţi. Lupta pentru clienţi este însă declanşată de o companie cehă şi de apropiata lansare a ofertei IPTV a Romtelecom. Alnair, dezvoltator al platformei Nangu TV, ce permite operatorilor de telecomunicaţii să includă în pachetul lor de servicii şi televiziunea prin internet (IPTV), vrea să intre pe piaţa locală. În prezent, oficial, există un singur furnizor de astfel de servicii, Ines, care
Deşi serviciul există pe piaţă din 2006, IPTV a strâns, oficial, doar 400 de abonaţi. Lupta pentru clienţi este însă declanşată de o companie cehă şi de apropiata lansare a ofertei IPTV a Romtelecom.
Alnair, dezvoltator al platformei Nangu TV, ce permite operatorilor de telecomunicaţii să includă în pachetul lor de servicii şi televiziunea prin internet (IPTV), vrea să intre pe piaţa locală. În prezent, oficial, există un singur furnizor de astfel de servicii, Ines, care are circa 400 de clienţi. Neoficial, managerii unor reţele de cartier au inclus aceste servicii în ofertă, însă fără a face o notificare oficială. Asta, în condiţiile în care, la nivel mondial, acest serviciu numără peste 24 de milioane de abonaţi, estimările fiind de 92,8 milioane de abonaţi în 2012. În Germania, de exemplu, Deutsche Telekom are deja 800.000 de abonaţi IPTV, aşteptările fiind de un milion până la sfârşitul anului, iar în Franţa, Orange TV a raportat, la sfârşitul lunii iunie, 1,9 milioane de clienţi IPTV. Prin urmare, interactivitatea şi personalizarea programelor, principalele avantaje ale televiziunii prin internet, au căutare la public. Care ar fi explicaţia lipsei de oferte comerciale pentru acest serviciu pe piaţa românească? „Pot specula“, spune Libor Bucinsky, business development manager la Alnair. „Evident, competiţia acerbă a dus la un venit pe utilizator scăzut şi prin urmare la un buget