Gabriel Tomescu, directorul general al filialei locale a producatorului american de solutii de securitate Symantec (Norton Antivirus), estimeaza ca firma are o cota de aproximativ 30% dintr-o piata de aproximativ 25-30 de milioane de euro careia i se adreseaza, ceea ce face ca in acest moment afacerile companiei sa se situeze intre 7,5 si 9 milioane de euro.
Symantec Romania, filiala locala a unuia dintre cei mai importanti producatori de securitate informatica la nivel mondial, a inregistrat anul acesta o crestere a afacerilor mai mica de 5%, desi in urma cu cateva luni conducerea companiei spera o cadenta de crestere de 20%.
“Noi ne asteptam sa crestem cu 20% pe zona de business, dar a fost o evolutie sub 5%, in timp ce segmentul de consumer a ramas la fel. Nu exista un studiu relevant in Romania care sa ne arate cat este piata de securitate in Romania. Dar cred ca avem o cota de 25-30% din piata adresabila Symantec, care este mult mai mare decat cea de antivirus, si pe care o estimez la in jur de 25-30 de milioane de euro.
Practic, aceasta piata inseamna solutiile de stocare de date, solutii de back-up, de arhivare a e-mailului, si cele impotriva scurgerilor de date” a declarat pentru Wall Street Gabriel Tomescu, directorul general al Symantec Romania.
Pe segmentul de antivirus, compania are o cota de aproximativ 30% dintr-o piata estimata de compania de cercetare International Data Corporation (IDC) in acest an in jurul a 10 milioane de euro.
Aproximativ 70% din afacerile companiei provin din segmentul de business si 30% din piata de consumer.
“Cei mai multi clienti vin din zona privata, care inseamna in jur de 80% din vanzarile noastre, cele mai multe companii fiind din industriile telecom, financiar si industrie. Pe de alta parte, vrem sa crestem zona de consumer pentru ca aceste segment are un potential mai mare decat zon