Comandamentul Operational de Depoluare Marina a luat decizia sa scoata combustibilul din epava navei Paris. Pana atunci insa, aceasta va fi peticita.
Comandamentul Operational de Depoluare Marina a luat decizia de a scoate combustibilul din epava navei Paris dupa ce a luat in calcul mai multe variante, inclusiv o explozie controlata sau acoperirea navei cu piatra si ciment. Procedura insa poate dura cateva luni sau chiar mai mult, astfel ca, pana atunci, se vor lua masuri pentru a bloca eventualele poluari accidentale. Dorel Onaca, directorul Agentiei Romane de Salvare a Vietii Omenesti pe Mare, a declarat ca scafandrii vor monta bucati speciale de tabla (caplamale), cu garnituri de cauciuc, peste care vor turna ciment, pe toate crapaturile aparute in corpul navei. Onaca a precizat ca au fost depistate patru crapaturi, cea mai mare avand o lungime de trei metri si o latime de pana la trei centimetri. Acesta a mai spus ca nu rugina este de vina pentru scurgerile combustibilului, ci torsiunea, si ca nu exista pericol de deversare masiva de carburant. "Rupturile nu sunt pe liniile de sudura.
Nava s-a intors cu circa 15-17 grade in ultimii 15 ani", a precizat Onaca. Cheltuielile cu aceste masuri provizorii sunt minime: scafandrii sunt platiti de ARSVOM, iar materialele folosite sunt cele de antrenament. Scoaterea combustibilului este insa o operatiune complexa. Onaca a declarat ca se vor taia gauri in dreptul tancurilor si combustibilul se va scoate cu parasute speciale subacvatice, fiecare putand transporta aproape 60 de tone. In prezent se cauta firme ce pot efectua aceasta operatiune. Prefectul judetului, Claudiu Palaz, a precizat ca, potrivit legii, operatiunile de scoatere a combustibilului vor fi platite de la bugetul de stat.
Comandamentul Operational de Depoluare Marina a luat decizia sa scoata combustibilul din epava navei Paris