În loc să impresioneze nou veniţii sau să ofere o stare de confort celor care pleacă, zona gării arată dezolant, în pofida construcţiilor noi Pasajul dintre Gara din Galaţi şi peron seamănă izbitor în momentul de faţă cu drumul urmat de persoanele trimise în lagărele de muncă forţată: panouri metalice care delimitează perimetrul, schele de construcţie şi mormane de pământ cât vezi cu ochii. După 20 de ani de investiţii cu ţârâita pentru construcţia unei noi gări în urbea noastră, călătorii se văd puşi în faţa altei situaţii triste. Administraţia CFR se încăpăţânează de câteva luni de zile să menţină peisajul dezolant din faţa Gării.
Panourile metalice amplasate de o parte şi de alta a drumului către peron contrastează puternic cu impozanta clădire a Gării şi imobilul adiacent, unde îşi are sediul Poliţia Transporturi. Dacă mai adaugăm schelele folosite la reabilitarea liniilor de cale ferată unu şi doi, abandonate pe unde s-a nimerit, precum şi rămăşiţele fostei gări, ai senzaţia când ieşi din noua clădire că ai ajuns pe un şantier sau, mai rău, pe drumul fără întoarcere urmat de nefericiţii trimişi în lagărele de muncă.
Am încercat să aflăm de la purtătorul de cuvânt al CFR de câţi bani mai are nevoie compania pentru finalizarea lucrărilor, astfel încât gara din Galaţi să se apropie de ceea ce vedem în Europa şi mai ales când se preconizează că vor veni aceste fonduri, dar nu am primit nici un răspuns până la închiderea ediţiei.
Salariile au prioritate în faţa modernizării
Am discutat cu câţiva călători pentru a afla opiniile lor legate de modul în care arată în momentul de faţă Gara CFR din Galaţi iar părerile acestora sunt împărţite.
„Îmi pare bine că vor să o modernizeze, pentru că mult timp a fost o gară nu tocmai demnă de un oraş destul de mare, dar mă deranjează că, precum orice lucru d