Găurile epavei vor fi cimentate în următoarele trei zile. Între timp se caută o firmă specializată pentru extragerea produsului petrolier. Reprezentanţii Comandamentului Operaţional de Depoluare Marină (CODM) s-au întrunit ieri la Prefectura Constanţa pentru a căuta variante pentru stoparea poluării şi scoaterea celor peste 200 de tone de păcură din corpul navei „Paris“.
Acoperirea navei cu pietriş nu ar fi împiedicat scurgerea produsului petrolier, iar o explozie controlată ar putea afecta rezistenţa digului.
„Varianta cea mai ieftină este scoaterea combustibilului din tancurile navei. De aceea vom face oferte firmelor specializate“, a declarat prefectul judeţului, Claudiu Palaz.
„În momentul de faţă am obturat găurile existente şi urmează o cimentare rapidă, dar pentru a fi mai rezistentă lucrarea se vor monta capace metalice şi cauciucuri care opresc deversarea păcurii în mare“, a spus şi şeful Agenţiei Române de Salvare Vieţi Omeneşti pe Mare, Dorel Onaca.
Echipele de intervenţie vor ieşi pe mare în următoarele trei zile pentru a finaliza lucrările, iar specialiştii susţin că metoda de astupare poate rezista timp de mai multe luni.
Autorităţile constănţene vor trimite oferte către cinci firme astfel încât, în cazul în care situaţia s-ar agrava, să se poată interveni la scoaterea păcurii. Procedura se poate amâna însă şi câţiva ani, potrivit reprezentanţilor CODM.