Amprenta maestrului florentin a fost găsită pe un banal portret care fusese încadrat la „Şcoala germană, începutul secolului XIX” de către casa de licitaţii Christie’s din New York. Lucrarea a fost vândută pentru 19.000 de dolari în 1998 unui dealer din New York Datarea cu carbon şi analiza tehnicii artistului cu infra-roşu au confirmat descoperirea, dar cea mai clară dovadă rămâne amprenta pictorului. Specialiştii au estimat valoarea lucrării la suma de 157
Amprenta maestrului florentin a fost găsită pe un banal portret care fusese încadrat la „Şcoala germană, începutul secolului XIX” de către casa de licitaţii Christie’s din New York. Lucrarea a fost vândută pentru 19.000 de dolari în 1998 unui dealer din New York
Datarea cu carbon şi analiza tehnicii artistului cu infra-roşu au confirmat descoperirea, dar cea mai clară dovadă rămâne amprenta pictorului. Specialiştii au estimat valoarea lucrării la suma de 157 de milioane de euro, ultimul preţ de vânzare al tabloului fiind de 19.000. Adevărata identitate a autorului a fost descoperită de către Peter Paul Biro, un expert judiciar de artă din Montreal, în timp ce studia imaginile cu o cameră multispectrală revoluţionară produsă de compania Lumière Technology, conform publicaţiei „Antiques Trade Gazette”.
Biro a fost unul dintre primii specialişti care au scanat amprentele de pe lucrările de artă al căror autor era necunoscut sau disputat. Această tehnologie permite studierea fiecărui strat de vopsea în parte şi permite identificarea fiecărui pixel de culoare fără să afecteze lucrarea. Amprenta corespunde degetului mijlociu şi arată aproape identic cu o alta, de pe portretul sfântului Jerome al lui Leonardo, expus la Vatican.
Actualul proprietar a intuit adevărata origine a tabloului
Martin Kemp, profesor la catedra de Istoria Artei la Universitatea Oxford, a fost intrigat de aces