Fost ziarist, Liviu Alexa a devenit un „mogulaş”, cum îi place să spună. Are un produs online care se descurcă bine în SATI, dar şi multe planuri legate de offline: tocmai şi-a lansat un săptămânal, urmează o televiziune locală şi un radio
„Mogulaşul” Alexa a fost jurnalist, iar din 2003 s-a lansat în afaceri. În urmă cu doi ani, el a intrat pe piaţa media – primul pas a fost un site care adună ştirile din Cluj, citynews.ro. „Mi-am construit afacerile oarecum programat. Am început cu o agenţie de branding, apoi am investit în produse media care să fie sprijinte de un sistem de marketing mai puţin convemţional”, dezvăluie Liviu Alexa.
De obicei, produsele online se nasc lângă cele offline. Alexa a făcut pe dos: şi-a dezvoltat şi întărit afacerea pe Internet şi abia după aceea a lansat un ziar, săptămânalul Mesagerul de Cluj, care nu are prea multe legături cu citynews.ro şi nicio declinare online. Pe viitor, clujeanul visează să-şi deschidă o televiziune şi un post de radio, pentru că… „vreau să închid cercul”, explică Liviu.
Site-uri pentru şase judeţe
Alexa a investit aproape o jumătate de milion de euro în citynews.ro, care a devenit o reţea de site-uri de ştiri locale (Cluj, Mureş, Bistriţa-Năsăud, Maramureş, Alba, Sibiu). Citynews este audiat de SATI şi nu se descurcă deloc rău.
„M-a costat 450 – 500.000 de euro, dar acum, după aproape doi ani, se suţine singur în proporţie de 60%. Avem un tehnică modernă, un sediu central, dar nu avem fiţe. Preferăm să băgăm bani în studii de piaţă şi în marketing decât în lansări fastuoase. Vindem publicitate numai pe o perioadă de cel puţin şase luni, nu facem bartere, nu tranformăm site-ul într-un pom de Crăciun. Funcţionăm deja în şase judeţe, cu echipe independente, şi ne vom extinde în toată Transilvania. De fapt, dacă eram Patriciu sau Vântu aveam deja o reţea naţională şi cred c