Companiile producatoare de ferestre se asteapta ca evolutia vanzarilor din ultimul trimestru al lui 2009 sa contracareze declinul afacerilor din primele luni ale anului, in conditiile in care criza financiara a fortat foarte multe din firmele de profil sa-si inchida businessul.
In ciuda sfarsitului optimist de an, datorat sezonalitatii vanzarilor, producatorii de ferestre se asteapta ca declinul pietei sa continue si in 2010.
“Cu siguranta ca anul 2010 va fi unul mai greu decat anul in curs, pentru ca nu vom mai beneficia de proiectele din constructii deja incepute, asa cum s-a intamplat in 2009. Este probabil ca in primul trimestru al anului viitor sa asistam la cele mai semnificative schimbari din industria de profile din PVC. Jucatorii din piata de ferestre PVC se vor imputina, deja observam o iesire a 15% din producatorii de tamplarie care activau anul trecut”, afirma Aurel Vlaicu (foto), directorul general al Gealan Romania, unul din ce mai importanti jucatori de pe piata de profile din PVC, cu afaceri de 71 milioane de euro in 2008.
Piata de tamplarie termoizolanta a scazut cu 40-45% in primele sase luni ale anului, iar 500-1.000 de firme din sector au fost nevoite sa-si suspende activitatea, potrivit datelor Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta din Romania (PPTT).
Pana la sfarsitul anului se asteapta o reducere a pietei la 600 de milioane de euro, fata de valoarea de un miliard de euro din 2008.
Totodata, aproximativ 12.000 de oameni din piata de profil au ramas fara loc de munca de la inceputul anului.
Sfarsitului lui 2008 si primele lui din 2009 au reprezentat cea mai neagra perioada pentru vanzarile de ferestre.
“La inceputul anului, vanzarile de ferestre au inregistrat o scadere. Per ansamblu, vanzarile din primul semestru au s-au diminuat fata de anul trecut”, spune Michele Nusco, CEO al grupul