Extinderea gamei de produse, exporturile către Bulgaria şi scăderea preţurilor au dus la creşterea cotei de piaţă până la 9% a firmei producătoare de panouri tip sandwich
Arval a vândut 300.000 de metri pătraţi de panouri sandwich în primele nouă luni ale anului, după ce, pe parcursul lui 2008, volumul a fost de 325.000 de metri pătraţi. „Anul acesta ne-am focusat pe adaptarea ofertei noastre la nevoile actuale ale pieţei din România, dar şi la cerintele pieţelor din regiune. Astfel, 30% din volumul total al producţiei Arval a mers către piaţa din Bulgaria”, declară Dan Vlăiculescu, directorul de vânzări al Arval.
Obiectivul principal, dupa crearea facilităţilor de producţie în România, a fost creşterea cotei de piaţă pentru Arval şi Armat (divizii ale ArcelorMittal Construction Romania), obiectiv atins în luna septembrie din 2009. „Ar fi fost imposibil să ne creştem cota de piaţă din importuri, activitate la care am renunţat încă de la începutul lui 2009”, declară Dan Vlăiculescu.
Creştere pe o piaţă în scădere
Creşterea cotei de piaţă în România şi înteţirea exportului către Bulgaria sunt bazate şi pe extinderea gamei produse. Arval produce panouri pe segmentul entry level price şi panouri specializate pentru faţade şi compartimentări. „Mărirea considerabilă a gamei de produse ne-a facilitat practic evoluţia bună pe o piaţă în scădere (pe volume cu 22%) faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008”, explică Dan Vlăiculescu. Odată cu demararea producţiei in România, preţul panourilor a înregistrat un minus de aproximativ 10%, costuri datorate anterior transportului; dincolo de fluctuaţiile la nivelul costului materiilor prime.
Arval este specializat pe soluţii tehnice şi arhitecturale complete pentru faţade, acoperişuri şi planşee precum şi hale industriale uşoare.Compania este una dintre diviziile Arcelor Mittal Construction România (AMCR), c