Administratorii celui mai mare centru comercial din Bucuresti, Baneasa Shopping City, spun ca din cadrul proiectului au plecat in cele 18 luni de functionare aproximativ 25 de chiriasi, dar gradul de ocupare a scazut cu doar 3%, la 97%, ca urmare a gasirii unor noi chiriasi.
"Avem in prezent un grad de ocupare de 97% a mallului Baneasa Shopping City, respectiv 5-6 magazine neinchiriate, in timp ce alti retaileri vor deschide magazinele in curand. De la deschiderea proiectului (aprilie 2008 - n.red.) au plecat circa 25 de chiriasi, reprezentand 10-12% din suprafata magazinului, dar acestia au creat o oportunitate pentru aducerea unor alti chiriasi, precum GAP, Debenhams sau Diverta. Acestia au preluat spatiile la niveluri ale chiriilor apropiate fata de valorile vechilor contracte", a declarat pentru ZF Ali Ergun Ergen, CEO al companiei Baneasa Developments, administratorul parcului de retail Baneasa, cel mai mare de pe piata locala. Afacerea Baneasa este controlata de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.
Ergun spune ca este normala o schimbare a pana la 15% dintre chiriasi in primul an de functionare a unui centru comercial, iar in acest an cu atat mai mult numarul magazinelor inchise este mai mare, in conditiile in care o serie de retaileri inchid intreaga retea de unitati.
Ergun administreaza un proiect cu circa 300 de magazine, incluzand si spatiile din galeria comerciala Feeria din fata magazinului Carrefour, in care vanzarile retailerilor se ridica la aproximativ 500 de milioane de euro anual, luand in calcul si afacerile unitatilor IKEA, Bricostore sau Mobexpert din cadrul proiectului.
De mana cu chiriasii
"Anticipand efectele pe care le-ar putea avea criza financiara am reactionat inca de la sfarsitul anului trecut. Am fost cooperanti cu chiriasii nostri deoarece suntem in aceeasi barca si trebuie sa trecem "de mana" pe