Bucureştenii din vestul Capitalei ar putea scăpa de coşmarul traficului de suprafaţă - pe care-l trăiesc zilnic, de fiecare dată când ies, cu maşina personală sau cu mijloacele de transport în comun, din cartierele Ghencea, Drumul Taberei sau Drumul Sării. Sursa: Codrin Prisecaru
„Salvarea” - magistrala 5 a metrou ui bucureştean, tronsonul Drumul Taberei-Universitate - nu va veni însă mai devreme de 2015. Asta, în cel mai fericit caz, când realitatea din teren se va potrivi cu datele din proiectul de hotărâre de guvern elaborat de Ministerul
Dezvoltării şi Locuinţei. 540 de milioane de euro
Tronsonul Drumul Taberei-Universitate va fi gata de inaugurare în şase ani de la începerea lucrărilor, potrivit documentului.
Dar, pentru deschiderea şantierului, autorităţile vor trebui să treacă în proprietatea statului peste 15.000 de metri pătraţi de teren privat, din care 1.614 ocupaţi de construcţii. Altfel spus, mai multe persoane fizice şi juridice vor trebui expropriate dacă guvernul va aviza acest proiect.
Drumul de sub pământ va trece prin sectoarele 6, 5, 3 şi 1 ale Capitalei şi va avea o lungime totală de 9,035 km. Potrivit proiectului, costul aproximativ este de 2,27 de miliarde de lei (peste 540,4 milioane de euro), fără TVA, jumătate din sumă venind de la stat, iar jumătate din fonduri europene.
Noua linie de metrou, care „va fluidiza transportul de suprafaţă prin preluarea unui număr foarte mare de călători, va îmbunătăţi standardul de viaţă, va reduce cheltuielile sociale privind accidentele personale, dar şi emisiile de noxe, deoarece metroul nu produce praf”, va avea face legătura între bulevardul Ghencea şi Piaţa Universităţii.
Cele 14 staţii noi sunt, deocamdată doar pe hârtie, Ghencea, Prelungirea Ghencea, Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Dru