O vorbă românească spune că toamna se numără bobocii. Dar până să îi numere şi să le testeze potenţialul, asociaţiile studenteşti îi recrutează.
Campania, care a debutat la începutul lunii, este în plină desfăşurare, iar organizaţiile studenţeşti se luptă să atragă cât mai mulţi nou-veniţi. Miza este să găsească oamenii potriviţi pentru proiectele lor. Recrutarea vizează mai ales studenţii din anul I şi, în unele cazuri anul II, aceştia fiind mai disponibili. Aproape 5.000 de studenţi vor aplica, anul acesta, să devină membri în 40 de organizaţii studenţeşti.
Cristina Tufeanu, studentă în anul 1 la Marketing, spune că şi-a trimis cv-ul unei asociaţii, văzând în această oportunitate o portiţă deschisă în carieră. „Am aflat de ASER de la un coleg mai mare, care a fost şi el membru aici şi i-a plăcut mult”, spune aceasta, care speră să fie primită în organizaţie şi să cunoască oameni interesanţi şi sociabili.
Asociaţia Studenţilor Economişti din România (ASER), este în plină campanie de recrutare, selectând viitori membri atât după cv, cât şi în urma unui interviu de grup cu echipa de resurse umane, condusă de Victoria Dinu. Apoi urmează interviurile individuale şi o perioadă de probă de trei săptămâni, spune aceasta.
“Încercăm în fiecare an să facem ceva nou prin care să îi atragem pe studenţi şi să ne diferenţiem de celelalte organizaţii din ASE”, spune aceasta, explicând că cei 40-50 de membri ASER au proiecte foarte variate din mai multe domenii, cum ar fi marketingul, resursele umane, comunicarea etc.
Cotizaţia se stabileşte de la an la an, în 2008 fiind 10 lei pe semestru, mai spune ea, povestind că s-a înscris în organizaţie datorită unei prietene care era şi era membră. “Veneam la şcoală doar pentru cursuri şi seminarii şi apoi plecam acasă, dar voiam mai să fac şi altceva”, afirmă Victoria Dinu, pre