Contribuabilul stă cu fruntea plecată în faţa funcţionarului public sau este plimbat de la un birou la altul Despre atitudinea funcţionarilor publici s-a vorbit mult şi critic. Deşi unii au mai învăţat să zâmbească, nu puţini sunt aceia care, pe lângă faptul că te ţin în poziţia echer în faţa lor, te mai şi sictiresc de nu mai ştii cine pe cine plăteşte: tu pe funţionar sau el pe tine?! Şi uite aşa, pleci acasă vorbind singur. Nu o dată, după minute bune de aşteptare în faţa unui ghişeu, funcţionarul te întâmpină cu o mutră acră sau cere mai multă răbdare pentru a-şi rezolva o problemă. Evident, nu-i treaba ta! Însă după alte câteva minute de aşteptare, nu este exclus ca funcţionarul să-ţi arunce o privire indiferentă şi să te expedieze la alt ghişeu. Asta în cazul cel mai „fericit”. Uneori te poţi trezi în faţă cu o plăcuţă pe care scrie „închis” sau „pauză” şi eşti îndrumat spre un alt ghişeu. Ghişeu la are adopţi aceeaşi poziţie: echer.
Avataruri la Casa de Pensii
Atitudine des întâlnită: un brăilean a fost nevoit să ajungă zilele trecute la Casa Judeţeană de Pensii, la camera 104, ca să depună o adeverinţă. În momentul în care a ajuns în faţa uşii, surpriză, aceasta era închisă. După un sfert de oră de aşteptare, au apărut şi angajatele care fuseseră la o pauză mai lungă de ţigară. „Ciripind” voioase, despre una, despre alta, funcţionarele s-au întors la birou. Nici măcar nu s-au scuzat faţă de om.
La Administraţia Financiară, o altă problemă. Aici eşti nevoit să stai la două cozi. La una trebuie să depui actele, iar la alta plăteşti.
Iată ce spun oamenii: Viorica Balaban, de 46 ani: „ De multe ori am impresia că işi bat joc de noi, ne tratează cu foarte multă greaţă. La unele instituţii trebuie să stăm la două cozi că să plătim o singură taxă sau să lăsăm un simplu formular”.
Anica Vătămanu, de 51