Specialiştii susţin că suma primită la Remat, aproximativ 900 de euro, nu reuşeşte să atragă destui clienţi. Succesul programului „Rabla“ depinde de valoarea primei de casare, una normală pentru piaţa noastră, susţin guvernanţii, însă mică şi neatrăgătoare, spun dealerii auto. Guvernanţii susţin că actuala primă de casare, în valoare de aproximativ 900 de euro, este perfectă pentru piaţa auto din România. În schimb, importatorii de automobile susţin că nu reprezintă o sumă care să-i atragă pe cei cu rable la Remat, şi mai apoi în showroomuri.
Marius Carp, fost vicepreşedinte al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), a declarat pentru ziarul „Adevărul“ că cei 900 de euro nu mai reprezintă o sumă atrăgătoare pentru România. „Dacă românii au o maşină veche, preferă să-o vândă în talcioc, cu 1.200-1.500 de euro, decât să meargă la Remat“, este de părere Carp.
Cota trebuie mărită
El spune că cei care deţin asemenea maşini sunt oamenii cu venituri mici, cei mai afectaţi de criza financiară. În opinia lui Marius Carp, nu creşterea cotei de maşini reprezenta o soluţie, ci mărirea primei de casare.
„Dacă măreşti prima de casare la 1.500-2.000 de euro, se schimbă şi publicul-ţintă, din cei cu venituri mici, către cei cu venituri medii“, consideră Carp. Ziarul „Adevărul“ a contactat reprezentanţii Fondului Naţional de Mediu, pentru a afla dacă Guvernul va creşte valoarea primei de casare la programul „Rabla“. Până în prezent, nu au fost purtate discuţii pe această temă între Fondul de Mediu şi ministerul de resort. Actualul ministru al Mediului, Elena Udrea, a declarat că are în vedere mărirea primei de casare. Constructorii de automobile susţin că programul „Rabla“ are efecte de bumerang.
După ce se termină programul, constructorii şi dealerii auto spun că nu vor reuşi să vândă